2016. augusztus 23., kedd

Szkíta állatküzdelmi jelenetes falvédő

A jurta elkészülése után nem elenyésző mennyiségű szürke nemez marad hátra, amivel sürgős volt kezdeni valamit. A különböző méretű darabok között válogatva jócskán találtam akkorákat is, amiket már sajnáltam volna elaprózni táskáknak, vagy fejfedőknek. Viszont ezek szürkék voltak, minta nélkül. Jó ideig gondolkoztam azon, hogyan valósítom meg ebből a takarós és falvédős elképzeléseimet, aztán végre sikerült rájönnöm a nyilvánvalóra és elkezdtem rátétes falvédőben gondolkodni. E mellé nyilvánvalóvá vált az is, hogy a szkíta mintavilágot fogom előkeresni, hiszen döntően a szkíta minták vannak rátéttel megvalósítva. Itt pedig találkozott a régi vágy az új lehetőségekkel és megszületett az első állatküzdelmi jelenetes és egyben az első rátétes falvédőm.
A mintához szkíta rátétmintákat megfigyelve jutottam el mind a fő motívum, mind a keret tekintetében. Néhány helyen persze bele is nyúltam egy kicsit. Követtem azt a szkíta gyakorlatot is, hogy a már kész rátétbe utólag belehímeztem, így egy kicsit részletesebbé téve a mintát. Értelemszerűen ehhez a munkához csak növényi festésű gyapjat használtam fel (festőbuzér, dió, fagyal stb.) és igyekeztem a legjobban követni a szkíta technikát. A végeredmény egy 105x95 cm-es, gyapjúfonalból készült bojtokkal díszített falvédő.
Köszönet a segítségért Nagy György Péternek!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése