2013. január 23., szerda

Mazar-tagh-i cipő

Ha már lúd, legyen kövér, kipróbáltam egy másik régi álmomat is, a nemezcipőt. Nagyon sokáig kerestem, míg nem találtam semmit, aztán hirtelen akkora anyagba futottam, hogy alig győztem válogatni, illetve inkább sorrendet felállítani, hogy melyiket csinálom meg hamarabb.
Külön érdekessége a tűzött mintázat, ami már szkíta falvédőkön is látható. Ez azt a célt szolgálja, hogy az anyag ne nyúljon és kemény maradjon. Ami hibát elkövettem annyi, hogy a talpbőrt utólag varrtam fel, mikor már egyben volt az egész cipő. Legközelebb a lábfejen felül végigfutó varrást hagyom utolsónak, így többszörösen, erősebben tudom majd a bőrt rögzíteni.

A cipőhöz tartozik egy nomád típusú nemezharisnya is, amit gyapjúval hímeztem meg. Ennek a harisnyának több fajtája is használatban volt, de nekem egy bocskorral, vagy a cipővel télen-nyáron bevált a kertimunkában is.
És a cipő eredetije:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése