2013. január 22., kedd

Rekonstrukció-nemezköntös egy perzsa lelet alapján

Két éve szeretném megcsinálni magamnak ezt a köntöst és végül is egy kis házi íjászverseny,amit én szervezek győzött meg arról, hogy itt a ideje, mivel terepen leszünk, hideg időben és korhű viseletben. Sajnos a köntös eredetijéről nincsen képem, viszont azt tudom, hogy nem nemezből készült, ahogyan azt is, hogy nemezből jó eséllyel készülHETtek kabátfélék is a korai középkorban.
Egy egyszerű szabásmintából indultam ki végül,amiről gyorsan bebizonyosodott,hogy nem annyira arányos, mint kellene. Ezt leszámítva egy helyen, a hátsó vállvarrásnál kellett kivágnom egy darabot, mivel a merev anyag miatt úgy nézett ki, mintha szárnyai lennének.
A munkát a Párom, Palotás Zsófia segítette szorgos szövésével. Az Ő keze munkája az összes szegésnek használt szalag, amiket természetesen gyapjúból szőtt. A bronzpitykéket Ádámffy Zsigmond készítette.
A kész darabot először felöltve próbáltam ki. Szerencsére esett a hó, úgyhogy a hideg- és szélállóságról gyorsan tanúbizonyságot is tett. A mozgásban összesen könyökben akadályozott, de amint betörik az anyag, ez sincsen többé. Panyókára vetve, vagy a két vállon hordva is igen melegnek bizonyult, minusz néhány fokokat meg sem éreztem benne.


Hátulról:

Mozgásteszt: itt látszik, hogy a hónalj bővítései lehetővé teszik a kar szabad mozgását a nemez merevsége ellenére is:

És a rajz,ami alapján dolgoztam:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése